logo Správa dárkových seznamů

Možnost investice do projektu Darkodrom.cz

○ kdo to dělá?

Hynek Horák - Zkušenosti s nemovitostmi, outdoor reklamou(vlastní menší bigboardová síť),seed investice do menších projektů, provoz webu TrhNapadu.cz

Motivace: Mám slušné zázemí v nemovitostech, nicméně mám velkou chuť vytvořit úspěšný webový projekt, mimojiné kvůli diverzifikaci investic.

"Dárkodrom.cz reprezentuje zcela nevyužitý a podceňovaný online nástroj, na který dle mého uzrál čas."

Martin Froněk - Dlouholeté zkušenosti s vývojem on-line projektů. Vytvořil jsem a úspěšně prodal několik menších webových projektů.

Motivace: "Díky jeho vlastnostem vidím v projektu velkou šanci jednak díky potenciálu jeho virálního šíření (uživatel zkrátka musí pozvat ostatní, jinak se o jeho přáních nikdo nedozví) a druhak díky obchodního modelu, který slibuje vysokou finanční hodnotu uživatele."

○ o co tedy jde, předpoklady úspěchu..

Jedná se o velmi propracovanou správu dárkových seznamu, kde si je možné na libovolnou "dárkovou" událost nadefinovat dárky např. ze srovnávačů zboží, pozvat blízké,spravovat nákupní seznamy a další funkce. Při tom všem je ještě v největší možné míře zachován prvek překvapení, což znamená, že člověk stále ještě může dostat dárek, o kterém do okamžiku jeho fyzického rozbalení předem nebude nic vědět. Projekt si klade za cíl postihnout co nejvíce aspektů darování dárků a lehce předefinovat spotřebitelské chování v této sféře.

Jedním ze zamýšlených kroků rozvoje je zapojení agentur(svateb), institucí soicální sféry(např. dětské domovy) i firemní sféry a to jak z pohledu dodavatelů, tak odběratelů služby DárkoDromu.

○ to to ještě nikoho nenapadlo?

Konkurence existuje, není ovšem nijak zásadně etablovaná ani výrazně viditelná a je dosti “roztroušená”. Je několik dárkových seznamů či podobných služeb, nikdo však podle nás nedokázal plně využít potenciálu dárkového systému a vhodně spojit různé události a hlavně vytvořit web tak, aby skutečně plně využíval virálního marketingu.

○ dárkové příležitosti - "jízdy" DárkoDromu

Vánoční jízda
- Vánoce jsou unikátní a jasně nejlukrativnější období pro DárkoDrom. Každý kupuje každému a drtivá většina lidí má problém, co má koupit. Z pohledu systému se pak jedná o unikátní sekci, kdy “všichni kupují všem” tzn. je nutné tomu přizpůsobit funkčnost i logiku virality.
Narozeninová jízda, Novorozenecká jízda, Výroční jízda, Párty jízda
- Tyto příležitosti jsou dárkově poměrně bohaté a spolu s Vánoci a svatbou by měly tvořit páteř DárkoDromu v "občanské rovině".
Svatební jízda
- Velmi lukrativní událost, za kterou se utrácí mnoho peněz. Existuje konkurence, která ale funkčností velmi zaostává a pro DárkoDrom je zde spousta místa. V každém případě bychom chtěli oslovit svatební agentury ve všech krajích, optimálně okresech(nabízí se např. možnost dohodnout lokální exklusivitu apod .)
Nahodilá (usmiřovací apod.) jízda
- Zde by bylo dobré naučit slečny, nebo děti “otravovat” své milé či rodiče, aby jim kupovali jen tak nebo třeba na usmířenou nějaké dárky(aby se ale někteří rodiče nenaučili web potažmo tuto sekci nenávidět :)).

Marginální(ne však zcela nezajímavé) příležitosti
- Maturita, Vysvědčení, Promoce, Svátek, Valentýn, Den matek, -otců, -dětí, Velikonoce, loučení se svobodou apod.

Sociání jízda (dětské či azylové domovy)
- Jistě znáte nejrůznější sbírky na pomoc sociálně slabším lidem, nebo případně o Vánocích v obchodních centrech seznamy přání dětí z dětských domovů apod.

Sociální jízda dárkodromu chce umožnit klientům dětských domovů či azylových domů, nebo lidem sociálně slabším vytvořit si svůj veřejný profil dárků, které jim pak může kdokoliv koupit, tudíž se bude jednat o přesně cílenou pomoc konkrétním lidem.
Firemní jízda
- experimentální funkce, která má může mít tři roviny :

  • Velmi často se k různým příležitostem kupují firmám, resp. jejich představitelům dárky, tudíž je vhodné umožnit obdarovaným nadefinovat si dárky podobně jako v osobním životě.
    Firemní jízda se pak může stát jakýmsi alteregem osobní verze dárkodromu, kdy se oddělí osobní a pracovní rovina nákupu dárků.
  • Věrnostní programy - Jedná se o možnost firem zapojit svoje zákazníky do věrnostních programů. Zákazník může za věrnost čerpat dárky, které nabízí(nebo může jinde zakoupit) dodavatel.
    Existuje spousta věrnostní programů, které ale jsou velmi neosobní a neadresné. Takto by bylo možné věrnostní program cílit a individualizovat. Tato funkce vyžaduje komplexnější spolupráci s dodavateli služeb či zboží.
  • Velké firmy také věnují pozornost i prostředky benefitům a motivačním programům pro svoje zaměstnance. Je zřejmé, že se snaží o co nejuniverzálnější “dárky” typu stravenka, vstup do posilovny apod., ale je otázkou, zda by zaměstnanci neocenili, kdyby jejich bonusy více odpovídali jejich preferencím. Zde také vidíme poměrně zajímavé příležitosti.


Lehčí fantasmagorie se pak může zdát, kdyby odkaz osobního dárkodromu byl v budoucnu třeba součástí životopisu :)

Firemní a věrnostní jízda jsou naplánovány až jako poslední funkce.

○ co z toho aneb obchodní model

Vzhledem k tomu, že primárním výstupem aplikace je nákup dárku, nabízí se celé množství obchodních strategií.

Uvažované způsoby monetizace jsou:
  • provizní systém
  • vlastní prodej vybraného zboží
  • celkový přeprodej zboží(po vzoru FB - Karma, velmi náročné a rizikové)
  • ppc systém (vlastní, nebo affiliate)
  • banerové reklamy
  • představa blízké budoucnosti


Po získání pevné pozice na našem českém trhu bychom rádi postoupili min. do okolních zemí. Světové ambice jsou podle mého nerealistické v celém komplexu služeb, které chceme nabízet. Je proto nutné zaměřit se na jeden trh(samozřejmě optimálně nám nejbližší) a po jeho “zvládnutí” expandovat na další trhy.

○ aktuální nabídka pro investory

Jedná se o projekt v počáteční fázi živostnosti, z povahy věci tedy poptáváme seed investment - počáteční investici.

V současné době nabízíme max. 25% projektu.

1% projektu je v této chvíli oceněné na 68.000,- Kč.

V případě zájmu pište na horak(zavinac)trhnapadu.cz

...........................

○ úvahy pod čarou, aneb další možné směřování dárkodromu

  • v dlouhodobém horizontu by mohly být v obchodních centrech malé fyzické “výdejny” dárkodromu, kam lidé mohli nechat poslat dárek, který by si pak mohl obdarovaný vyzvednout, v případě, že jsou od sebe darující a obdarovaný daleko
  • dárkodrom může být použit charitativně pro dětské domovy, domovy důchodců či jiné instituce, kde opět bude možné lépe individualizovat darované věci a ušetřit tak peníze
  • dárkodrom by mohl působit i jako fundraiser pro startupy(podnikatele), kteří nechtějí rozdávat podíly, ale spíše hledají sponzoring či jinou formu daru